Time flies! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Minke en Fleur - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Minke en Fleur - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Minke & Fleur

Blijf op de hoogte en volg Minke en Fleur

04 December 2014 | Indonesië, Ubud

Ondertussen hebben we nog maar een halve week stage te gaan en dan zijn we al weer klaar! Zo raar om nu al bijna klaar te zijn. We zitten er nu helemaal in en hebben al veel op stage kunnen bereiken. Jammer dat we al weer weg moeten, want er is nog veel wat we zouden kunnen doen. Maar van de andere kant hebben we nu wel eindelijk de tijd om te gaan reizen!

De afgelopen twee weken zijn onze beide ouders hier geweest! Heel erg leuk!
Vooral heel leuk om ze hier alles te laten zien, nu snappen ze tenminste een beetje hoe het hier allemaal in elkaar zit. We hebben ze ook meteen alle leuke dingen in Ubud laten zien zoals monkey forest, Ubud market, lekkere restaurantjes en zelfs onze stamkroeg CP Lounge.. Maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn..
Natuurlijk zijn onze ouders ook langs geweest op stage. We hebben met de kinderen samen spelletjes gedaan en de cadeautjes gegeven die onze ouders mee hadden genomen. Vooral het scheetkussen en de pepernoten vielen erg in de smaak! Maar ook met de rollator die de vader van Minke de dag voor vertrek had geregeld, zijn ze super blij! Rollators kennen ze hier in Bali eigenlijk helemaal niet. Het koste wel wat moeite om hem hier te krijgen, een stel Bulgaren had hem op het vliegveld al op hun bagagewagentje gelegd, asociaal!

Het eerste weekend met onze ouders hebben we meteen de Mount Batur beklommen, dit is een vulkaan in Bali. Om twee uur ‘s nachts werden we met een busje opgehaald om naar de vulkaan te rijden, vanuit daar moesten we ongeveer twee uur naar boven klimmen om de zonsopkomst te kijken. En het was ook echt klimmen! Het laatste stuk moest zelfs met handen en voeten, maar we hebben het gehaald! En het was de klim zeker waard!
We zijn ook nog met onze ouders naar Lovina geweest, dit ligt in het noorden van Bali. Hier hebben we de ook de zonsopkomst bekeken maar dan met dolfijnen, wat zaten er veel!
Daarnaast zijn we ook nog een dagje naar Menjangan Island geweest, dit blijkt de mooiste duik en snorkel locatie van Bali te zijn. Dat moesten we natuurlijk even uitproberen. Minke en Fleur zijn gaan duiken en de ouders zijn gaan snorkelen, het was echt heeeel erg mooi daar!

Weer even helemaal terug naar waar we na het vorige verhaal gebleven waren, namelijk rond 25 oktober, oeps dat is lang geleden. We zijn dat weekend naar het eiland Nusa Lembogan geweest. Ik heb nog nooit zo’n mooie zee en natuur gezien! Wauw wat is het daar prachtig. Vooral het kleine eiland Nusa Ceningan is erg mooi, hier kan je via een houten loopbrug naar toe. Op een scooter hebben wij er rond gereden en alle mooie baaien gezien, we zagen zelfs vanaf een klif een schildpad in het water zwemmen.

Het weekend erna zijn we naar Gili Trawangan gegaan en begonnen met ons open water duikbrevet te halen. Aangezien deze cursus vier dagen duurt en wij maar twee dagen hadden, hebben we de cursus moeten splitsen. Vrijdagavond toen we aankwamen nog een paar uur theorie geleerd, daarna lekker stappen maar niet te lang want de volgende dag, de hele dag in het zwembad doorbrengen om alle duikvaardigheden te leren. De dag erna mochten we dan eindelijk echt de zee in! Toch wel spannend! Deze duik zijn we 12 meter diep gegaan, we hebben veel verschillende vissen gezien en schildpadden.
Afgelopen weekend hebben we de rest van de cursus afgemaakt, we zijn nu officieel Open Water Divers! We hebben nog drie duiken gedaan en mochten nu tot 18 meter. Waar we zelfs twee babyhaaien hebben gezien!
Natuurlijk hebben we ook nog gefeest op de Gili’s want Aukje, Minkes vriendin was jarig! Ja, dat was toch wel een heel mooi feestje. En een flinke bende in de villa, arme schoonmakers daar haha!

Aukje en Mike, twee vrienden van Minke zijn hier nu voor twee weken! Heel erg leuk dat ze Minke komen opzoeken! En natuurlijk kunnen wij weer als gids in Bali spelen en alle leuke dingen laten zien! We hebben ook nog een weekendje in Kuta gezeten met hun, heerlijk zonnen, relaxen en feesten. Hier hebben we ook proberen te surfen, vooral voor Fleur was het proberen. Terwijl Minke het juist meteen doorhad en goed kon staan, lag Fleur al meteen in het water. Uiteindelijk is het nog wel gelukt, maar helaas niet zo goed als Minke.

De komende paar weken zullen jullie niet zo veel van ons horen, wij vliegen namelijk maandag naar Yogyakarta! Vanuit daar gaan we Java verkennen en wat we daarna gaan doen, zien we vanzelf wel. Met oud en nieuw zijn we in ieder geval weer terug op Bali!